Strona główna

niedziela, 23 grudnia 2012

CIASTO MARCHEWKOWO- ORZECHOWE



Wczoraj to co się działo u nas w kuchni to istne szaleństwo. dlatego nie zdążyłam napisać posta. Mam już dość i chętnie chciałabym żeby były poniedziałek wieczorem i można było kosztować tych wszystkich pyszności. Pewnie większość z Was ma skojarzenia, że świąteczne ciasto to to z cynamonem i orzechami. Ja zrobiłam takie ciasto i dodałam marchewkę, która zaskoczyła mnie jakieś 3 lata temu kiedy dowiedziałam się, że można dodawać ją do ciasta i prawie jej nie czuć ;p






Potrzebujemy:

5 jajek
200 g mielonych orzechów włoskich
200 g mielonych orzechów laskowych
250 g drobno startej marchwi
200g cukru
skórka otarta z 1 cytryny
3 łyżki soku z cytryny
70 g  czekolady deserowej
1 łyżeczka cynamonu
szczypta soli
4 płaskie łyżki mąki
15 g proszku do pieczenia

Krok po kroku:

Żółtka ubić z cukrem na puszystą masę. Dodać cynamon, sok z cytryny, skórkę cytrynową oraz marchew, orzechy i rozdrobnioną czekoladę. Wszystko dobrze wymieszać. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, białka ubić ze szczyptą soli. Do masy marchewkowo orzechowej dodawać na zmianę trochę piany z białek i mąkę aż do wyczerpania składników. Piec w piekarniku nagrzanym do 170 stopni przez ok. 50 minut.
 
Bon appetit !

/Ula

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz